În 2022 numărul locurilor de muncă a crescut cu aproximativ 40%

După trei ediții online și una hibrid, Târgul de Cariere a adus din nou magia interacțiunilor față în față dintre angajatori și candidați. Ediția care tocmai s-a încheiat s-a desfășurat în șase orașe: Iași, Cluj-Napoca, Sibiu, Brașov, Oradea și Târgu Mureș, reunind 200 de companii și peste 20. 000 de candidați, care au avut oportunitatea să aleagă dintre cele 4000 de locuri de muncă puse la dispoziție de către angajatorii prezenți.

Ca tendințe pe piața muncii, se observă că în 2022 numărul locurilor de muncă a crescut cu aproximativ 40% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, chiar dacă mulți dintre angajați s-au obișnuit deja cu munca de la domiciliu și doresc să continue în acest fel și în viitor, multe companii încearcă să revină la sistemul clasic – muncă desfășurată la birou – sau să implementeze unul hibrid, iar drept urmare a scăzut și numărul pozițiilor deschise care permit munca de la distanță. Pe de altă parte, unele companii oferă în continuare poziții remote, mai ales în domeniul IT, însă pentru acestea și concurența este pe măsură.

Mari jucători din sectoare de activitate precum auto și automotive, inginerie, IT, producție și tehnică, cercetare, servicii și BPO, logistică & transport, finanțe și asigurări, echipamente industriale, farmacie și medical, recrutare au luat parte la Târgul de Cariere. Oferta de joburi a fost una diversificată. Printre pozițiile deschise în cadrul companiilor participante se numără: specialiști pentru relații și suport clienți, operatori de producție, ingineri software și hardware, programatori, șoferi profesioniști, economiști, ingineri constructori, farmaciști, chimiști, reprezentanți vânzări, electricieni, mecanici, dispeceri, traineri, contabili, consultanți, recrutori, studenți pentru diverse internshipuri. La Târgul de Cariere, și cetățenii ucraineni au avut posibilitatea să aplice pentru diverse locuri de muncă, deoarece la eveniment au participat companii care au oferit bune oportunități profesionale pentru aceștia. Unele dintre companiile participante au făcut angajări chiar la eveniment, prilej de bucurie pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă. Chiar dacă ediția de primăvară s-a încheiat, unele oportunități încă sunt disponibile, iar candidații pot aplica direct pe https://www.targuldecariere.ro/.

În ceea ce privește profilul participanților la cele șase evenimente de recrutare organizate, 65% dintre candidați au vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani, 14% între 25 și 30 de ani, 12% între 30 și 40 de ani, iar 9% au peste 40 de ani. Ca nivel de senioritate, 69% dintre candidații care au completat chestionarul organizatorilor au declarat că sunt entry level, 10% mid-level, 16% senior și 5% necalificați. Referitor la domeniul de activitate, cei mai mulți participanți au fost din domeniul inginerie și IT, 42%. Domeniile comunicare, vânzări, marketing, producție, servicii și BPO, financiar sau medical au avut, de asemenea, reprezentanți la Târgul de Cariere.

Târgul de Cariere a împlinit anul acesta 16 ani de activitate și este cea mai mare rețea de evenimente de recrutare și employer branding din România și Republica Moldova, reunind sute de angajatori și mii de candidați de două ori pe an, în sezonul de primăvară și cel de toamnă. Târgul de Cariere a demonstrat că fiecare ediție este un moment oportun pentru a face lucrurile mai bine, devenind, astfel, cea mai răspândită soluție de recrutare selectivă cu un rol esențial în formarea pozitivă a pieței muncii. Povestea noastră continuă și deja am început pregătirea ediției de toamnă. Vă invităm să urmăriți platformele noastre pentru noutăți.

Bogdan Pater

Blogger, trainer, de profesie inginer, dar înainte de toate un voluntar implicat în comunitate, dedicat ideii de a schimba în bine lumea în care trăiește. În ultimii ani Bogdan a fost activ implicat în campanii de comunicare online pentru instituții la nivel local și central, evenimente, companii și ONG-uri.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.