Cercetașii României 2015 – 2018

Pornind de la articolul scris de Bianca Neșiu-Bedreag despre importanța viitorului Consiliu Director al ONCR, de aici, am structurat un răspuns în 3 puncte, pe care vreau să îl detaliez în cele ce urmează.

1. Da, avem nevoie de o imagine unitară, transmisă atât la nivel național cât și la nivel local. Aici vorbim și de online și de offline, de activități în sine și cum le prezentăm.
Avem 74 de pagini de Facebook de Centre Locale, dintre care unele active, altele nu, unele updatate, altele lăsate pe fostul design, unele folosite în comunicare altele nu. Avem 20 de profile de persoană pe Facebook care reprezintă Centre Locale. Avem pagini de evenimente, centre scout sau chiar persoane publice cercetași. Lista întreagă o găsiți aici iar dacă aveți completări, le aștept cu drag.
Toate aceste pagini însumate reprezintă o mini redacție de presă. Putem folosi mediul online în comunicarea activităților și a programului educativ, însă avem nevoie ca toate acestea să tragă în aceeași direcție. În acest sens, am pregătit un curs de Comunicare 2.0, pentru centrele locale ONCR. Cursul s-a dezvoltat pornind de la un atelier la Festivalul Național Unitate și Prietenie de la Alba-Iulia și a continuat cu un test-pilot în Centrul Local Tîrgu Mureș. Cursul se va adresa Șefului de CL, Responsabilului de Comunicare și PR din CL și întregii sale echipei și va cuprinde elemente despre Imaginea Cercetășiei și cum o transmitem cel mai bine – ce mesaj alegem, cine va transmite acest mesaj și prin ce canal, vom lucra la construcția unui comunicat de presă și ne vom familiariza cu platfome de comunicare online – site, blog sau pagină de Facebook. Într-o primă fază, preconizez câteva cursuri regionale iar apoi, dacă va fi cazul, putem interveni cu stagii de follow-up la cererea CL.
În paralel, aș vrea să introducem un curs de Tineri Purtători de Cuvânt. Am testat și acest atelier la UP și m-aș bucura să ajungem să avem câte 2-3 tineri purtători de cuvânt în fiecare Centru Local. Orice mesaj se transmite, acesta este mult mai bine primit venind de la beneficiar decât de la inițiator. La fel, și în cazul cercetășiei, mesajul ar fi mult mai bine primit dacă ar veni direct de la cercetași.

2. Da, avem nevoie să comunicăm mai mult, atât intern cât și extern. Am avut 2 perioade în care le-am luat pe rând. Acum ar trebui să începem să le facem simultan.
Am avut o perioadă, în care am creat un brand pentru ONCR iar apoi un brand pentru Festivalul Luminii în interiorul organizației.
Apoi a urmat o perioadă cu RoJAM și Centenar în care am comunicat majoritar în afara organizației.
Ei bine, de acum cele două nu mai pot merge pe rând, ci doar în paralel, consolidate de o comunicare îmbunătățită între nivelul național și cel local.
Am observat că anumite evenimente în acest sens au apărut oarecum organic, lumea simțind nevoia de a schimba idei și exemple de bune practici. A apărut Forumul Național al Liderilor de Unitate și Forumul Național de Seniori. Două exemple foarte bune și care ar putea fi consolidate de un eveniment de genul Academiei Scout sau TedX, în care atât membrii ONCR cât și alte persoane interesate de domeniul educație / tineret să participe.

3. Da, trebuie să demonstrăm că programul educațional oferit de cercetași, educația pentru viață chiar produce cetățeni implicați în societate și în comunitate, la toate nivelele. Și că împreună, chiar creăm o lume mai bună!
Misiunea Cercetăşiei în societatea româneasca este de a contribui la educarea tinerilor printr-un sistem de valori bazat pe o Promisiune şi o Lege, de a ajuta la construirea unei lumi mai bune, în care oamenii sunt împliniţi ca indivizi şi joacă un rol constructiv în societate.
Ei bine, vreau să văd aici oameni, care sunt implicați în administrație locală și/sau națională, care sunt directori/manageri în societăți comerciale, care sunt profesori, care sunt actori sau muzicieni, care se implică în plan politic sau care reprezintă România la diferite concursuri sau evenimente internaționale. Și să ne lăudăm cu ei, să îi promovăm, să îi oferim drept exemplu. Pentru că asta oferă cercetășia: cetățeni, care se implică în crearea unei lumi mai bune în acel mod în care pot ei cel mai bine.
În acest sens, aș vrea să văd o dezvoltare a grupului de sprijin, networking și lobby/advocacy ‘Prietenii cercetășiei’. Iar prin membrii acestui grup, foști sau actuali cercetași, să creăm legături de comunicare și colaborare cu instituțiile publice la nivel local și național, să creștem noi legături cu alți actori ai societății civile, să exprimăm public punctul de vedere al cercetășiei legat de problemele cotidiene ale României și ale românilor și să demonstrăm calitatea de organizație de utilitate publică.

Ambasador al Valorilor Olimpice

Cum ziceam anul trecut, cred în forța schimbării adusă de către cercetășie, cred că putem lăsa lumea mai bună decât am găsit-o, cred că România și Europa au nevoie de cât mai mulți cercetași. Sunt cercetaș din 2002, am trecut prin toate etapele de la tânăr explorator până la lider de unitate, și am ajuns să mă pot mândri că am contrbuit la două jamboree mondiale și una națională, la dezvoltarea ceretășiei la nivel local, național și mondial. Deci ar fi o onoare să pot da înapoi cercetășiei, ceea ce mi-a oferit ea mie: o cale de urmat. Iar în acest scop,

candidez la Consiliul Director al Organizației Naționale Cercetașii României.

как взломать одноклассников страницувзлом социальных сетей бесплатноденьги в долг 100000 воронежbedava casino slotстоимость изготовления рекламытур в африканское сафариафрика туры восхождение навзять деньги в долг во владимире срочноэконом тур на майскиеденьги в долг на киви кошелекtranslator spanish to englishтовары для дома заказатькипр туры на лето 2015 библио глобусdrawings of birthday cakeэлектрические полотенцесушители купить в москвеканадский дом фотопродвижение через соц сетираскрутка сайтов

Author:

Inginer, blogger, trainer, dar înainte de toate un voluntar implicat în comunitatea sa, Bogdan Pater este un entuziast cercetaș dedicat trup și suflet ideii de a schimba lumea în care trăiește într-una mai bună. În ultimii șapte ani, Bogdan a fost implicat în campanii de comunicare online pentru evenimente, companii și ONG-uri.

There are no comments yet.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*