Comitetul Național pentru Siguranță Rutieră

2.012 de persoane au murit și aproape 8.730 au fost rănite în accidentele rutiere din 2011. Dintre cei răniți, 1.869 au fost pietoni indisciplinați, 1.733 au fost victime ale vitezei iar 843 de oameni au fost răniți din neacordare de prioritate.

Weekend-ul trecut am dat o fugă până la Mureș pentru un stagiu de formare organizat de cercetașii din localitate pentru noii adulți intrați în organizație. Cu ocazia asta am făcut un experiment: la dus am mers pe bucata de autostradă Cluj-Turda și la întors am evitat autostrada și am venit pe drumul normal. Și sincer, mă mir că am avut așa puține accidente rutiere în 2011. Drumurile din România – în afară de cele câteva foarte circulate – sunt dezastru: nu au marcaje aproape deloc, nu au lumini în sate și sunt pline de oameni camuflați pe margine. Prin oameni camuflați mă refer la săteni care abia se țin pe picioare îmbrăcați în cele mai negre haine pe care le au în dulap – parcă abia așteaptă să îi lovească vreo mașină. Pe bucata Reghin-Apahida-Cluj am avut o medie de vreo 60-70 km/h. Comparat cu bucata Cluj-Oradea unde am avut o medie de 100 km/h.

Pe drum chiar mă gândeam că ar fi nevoie de o campanie, fie lansată de Comitetul Național pentru Siguranță Rutieră, fie de poliție sau un ONG, care să explice în principal sătenilor că nu e ok să mergi camuflat pe marginea unui drum pe care merg mașini cu 80-100 km/h. Nu trebuie să fie ceva pompos. Doar simplu și viral. În genul bocitoarelor din cluburi. La fel de mult mi-a plăcut campania asta pentru prevenirea accidentelor legate de trenuri:

Banca Mondială estimează costurile accidentelor rutiere din țările în curs de dezvoltare la 100 miliarde de dolari pe an. Deci siguranța rutieră este un aspect de interes pentru toți cetătenii. Ca să mai păstrăm câțiva din banii ăștia ar trebui să fim mai proactivi în prevenirea accidentelor, să ne asigurăm de 3 ori atât ca pietoni cât și ca șoferi, dar și să știm interveni în caz de accident. Pentru partea a 2-a recomand cursul de Basic Life Support organizat de Crucea Roșie.

Ce alte măsuri credeți că se mai pot lua?

Comitetul Național pentru Siguranță Rutieră este o inițiativă Michelin, susținută de www.promoanvelope.ro și BlogalInitiative.

Author:

Inginer, blogger, trainer, dar înainte de toate un voluntar implicat în comunitatea sa, Bogdan Pater este un entuziast cercetaș dedicat trup și suflet ideii de a schimba lumea în care trăiește într-una mai bună. În ultimii șapte ani, Bogdan a fost implicat în campanii de comunicare online pentru evenimente, companii și ONG-uri.

4 Comments

  1. implant dentar on 28 November 2012

    si degeaba tot ce vor ei fac atat pietonii cat si soferii

    Reply
  2. supraveghere on 2 December 2012

    Cand vom avea drumuri ce nu necesita depasiri pe contrasens periculoase si cand se vor aplica legile de circulatie cu amenzi corespunzatoare, vor fi scaderi masive ale accidentelor.

    Reply
    • Bogdan Pater on 3 December 2012

      Eu le-am primit de fiecare dată când am greșit. Poate de asta nu am avut evenimente serioase la volan.

      Reply

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*