Lecții de CSR

Două zile am fost prezent la cel mai important eveniment despre CSR din România – European CSR Lessons. Evenimentul a fost organizat de ResponsabilitateSociala.ro la Hotel Pullman WTC București.

Toate cunoștințele mele de până acum despre responsabilitatea socială corporativă, dezvoltare durabilă și sustenabilitate se datorau RoJAM-ului prin articole de genul acesta. Așa că m-am bucurat să fiu blogger oficial al evenimentului pentru că însemna să aflu mul mai multe despre subiect. Și am o listă lungă de lucruri reținute:

”Așa cum îi cunosc eu pe oameni, multora le-ar face plăcere să înființeze firme care să-și propună scopuri altruiste.” ”Profitul e un mijloc, nu un scop în rezolvarea problemelor sociale.” Georgiana Mirela Mincu, BCR.

”Sustenabilitatea nu poate fi obținută decât prin crearea de valoare comună.” ”Responsabilitatea socială corporativă nu este filantropie.” ”We can’t solve problems by using the same level of thinking we used when we created them.” Mona Nicolici, Petrom

”Pentru un kg de pește dorit, din ocean se mai scot 15 kg de pește în plus.” Barbara Janker, WWF International

Vodafone se implică mult pe partea socială și încurajează voluntariatul. Exemple sunt proiectul ‘Parteneriat pentru Viață‘ în parteneriat cu SMURD, Salvamont și Salvamar din România, proiectul ‘SMS for Life‘ din Tanzania, sau chiar programul ‘Voluntar de Profesie‘. Elena Șerban, Fundația Vodafone

Rețelele de telefonie mobilă acoperă 90% din populația lumii, mai mult decât aceia care beneficiază de energie electrică. Laura Crow, Vodafone Group

Două întrebări geniale de la John Aston, AstonEco Management: ”How much longer are we going to talk about crisis and when are we going to start to fix it? We have brains.” ”How much are we going to use?” Dar ne și încurajează: ”It always seems impossible until it’s done.”

”Pentru a preveni comportamentul deviant al tinerilor, este important ca ei să se simtă puși în valoare și apreciați.” Andrea Brbaklić, Erste Bank Serbia

Sistemul se schimbă din ‘profit maximization’ în ‘profit optimization’. Aglaia Ntili, Centre for Sustainability and Excellence

”Cea mai scurtă definiție a CSR – să fii bine facând bine.” Liviu Mihaiu, Asociația Salvați Dunărea și Delta

”20% din profitul GSK făcut din vânzări de medicamente în țările în curs de dezvoltare este reinvestit în infrastructura locală.” Andreia Cucu, GSK

”Don’t do projects FOR the community. This is patronizing.” Tincuta Apateanu, Fundația Dinu Patriciu

Acum 20 de ani nu existau PET-uri în România. Băuturile erau ambalate în sticle care se reciclau și se refoloseau. Cine a permis PET-urilor să intre în țară fără un sistem de reciclare? Guvernul? Compania? Noi? Partea tristă este că noi suntem responsabili – pentru că noi cumpărăm. Scopul companiei este să facă cât mai puține lucururi și să treacă la limita legalității pentru a obține cât mai mult profit. În momentul în care scoatem și un leu din buzunar pentru acel produs, noi facem asta să se întâmple. Dacă clienții ar refuza acest comportament și nu ar cumpăra produsul, atunci compania și-ar schimba politica pentru a continua să facă profit. Dar asta nu se întâmplă pentru că oamenii nu sunt informați. Ei bine, puteți folosi site-ul GoodBrand.com pentru a afla care brand-uri sunt responsabile și care nu. Poate vă veți schimba unele preferințe de cumpărare. John Aston, AstonEco Management

Nu există noi și voi sau părți diferite ale baricadei. Toți suntem o mare familie. Dar nu te poți duce la oricine să ceri orice. Trebuie corelată strategia ta ca ONG cu strategia companiei pe care o abortezi, trebuie să te asiguri că nevoia comunității pe care vrei să o rezolvi este în domeniul de activitate al companiei. Responsabilitatea socială nu este doar către exterior ci și în interiorul companiei – compania are o răspundere față de angajați și față de familiile lor: trebuie să facă profit pentru a plăti salariile. Normal că bugetele de CSR sau sponsorizări au scăzut – dacă nu ai profit, de unde să deduci? O teorie amuzantă pentru relansarea economiei ar fi mărirea salariilor din Germania: mărind salariile, nemții ar cheltui mai mult, ar merge în concedii în Grecia, ar scăpa lumea de criză. Dacă nu relansăm consumul, criza va continua și se va adânci. Corneliu Cojocaru, BCR

Mai multe puteți citi și la ceilalți bloggeri parteneri sau pe site-ul CSRLessons. Mulțumesc ResponsabilitateSocială.ro pentru invitație.

купить seo копирайтингскачать программу для взлома паролей wi fiпрограмма взломщикоформить кредит онлайн приватбанкroyal meritCancun escortsбизнес процесс кредитованияафрика туры восхождение накилиманджаро восхождение скилиманджаро восхождение категори¤ сложностидельта банк кредитная карта 1 отзывыпосуда продажачугунная посуда запорожьегорящие путевки во вьетнам на двоихenglish to french translation servicesяндекс директ ценатаунхаус сип панелиобслуживание сайта стоимость услугираскрутка сайтовюрист онлайн украинатур из украиныцена на летнии шиныпродвижение компании в интернете

Author:

Inginer, blogger, trainer, dar înainte de toate un voluntar implicat în comunitatea sa, Bogdan Pater este un entuziast cercetaș dedicat trup și suflet ideii de a schimba lumea în care trăiește într-una mai bună. În ultimii șapte ani, Bogdan a fost implicat în campanii de comunicare online pentru evenimente, companii și ONG-uri.

2 Comments

  1. […] Eu le multumesc organizatorilor de la ResponsabilitateSociala.ro ca mi-au oferit posibilitatea sa fiu prezent la acest eveniment. Ei au facut un rezumat fain pe care va invit sa-l cititi aici. Recenzii post-eveniment au scris si ceilalti bloggeri parteneri, printre care Andreea sau Bogdan. […]

    Reply
  2. […] post eveniment gasiti la: Bogdan Pater, Andreea Burlacu, Ariel Constantinof, Gabriel Brezoiu, Dragos Smeu, Alex Filip, Ruxandra Predescu, […]

    Reply

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*